Grilovací sezóna je už za dveřmi

Grilovací sezóna je už za dveřmi

Léto je již za dveřmi a kdo z nás by se netěšil na poklidné večery strávené na zahradě s rodinou, přáteli a rozpáleným grilem. Milovníci lahodného masa nebo zdravé a výživné zeleniny už nepochybně honí mlsná. Jak se na začátek grilovací sezóny nejlépe připravit? Poradíme vám.


Jak se připravit na hostinu?

Kvalitní maso je samozřejmě základem, který nelze podcenit. Bez jakostních surovin se zkrátka a dobře neodejdete. Hned druhou nejdůležitější složkou každého grilování je marináda. Jejím úkolem je zajistit výtečnou a nenapodobitelnou chuť. Při přípravě se představivosti meze nekladou – přidat do ní můžete skoro cokoliv. Papriku, chilli, med nebo třeba nejrůznější bylinky. Jakmile budete s výslednou směsí spokojeni, marinujte v ní maso minimálně po dobu 12 hodin. Může to být ale klidně i celý den. Tak budete mít jistotu, že maso bude před samotným grilováním opravdu dobře ochucené.

Porcujte spíše na menší kousky masa

Jak co nejlépe naporcovat maso? To je pochopitelně na každém z vás, ale nezapomeňte, že čím větší a mohutnější kus masa naložíte, tím déle bude trvat, než se všechna ta marináda vstřebá. Proto osobně doporučujeme porcovat maso na spíše menší kousky, které se budou navíc snadněji servírovat na talíř. Při porcování vám dobře poslouží jakýkoli kvalitní (a patřičně naostřený) nůž s přesným řezem.

Nezapomeňte maso obracet

A nyní se konečně můžeme přesunout ke grilu. Ať už máte naložený jakýkoliv typ masa, obecně platí, že byste nikdy neměli grilovat méně než 20 minut. A vždy jej často obracejte. Proč? Zabráníte tím přebytečnému stékání tuku, který by se mohl vznítit a zkazit chuť celé porce. Na obracení masa jsou ideální speciální grilovací kleště, s nimiž budete moci naložené fláky kdykoli pohodlně obrátit.

Jak na zdravější grilování?

O tuku, který z naloženého masa při grilování stéká, jsme psali už výše. Je tady ovšem ještě jedná zásadní záležitost. Jakmile tuk odkapává na rozžhavené uhlí, vznikají obratem nejrůznější karcinogenní sloučeniny. Díky horkému vzduchu následně nasáknou zpět do masa. Obecně můžeme říct, že čím tučnější maso budete grilovat, tím bude jejich obsah vyšší.

Zdravější alternativou je tedy elektrický gril, který nevyžaduje použití uhlí. Pokud ale dáváte přednost klasice, máme pro vás několik tipů, jak podíl karcinogenů omezit:

  • Nekupujte příliš tučné maso a volte jen mladé kusy
  • Před samotným grilováním zbavte kůži přebytečného tuku
  • Dejte pozor, aby se plameny při grilování nedotýkaly masa
  • Používejte při přípravě masa alobal

Už všechno víte a my už jen přejeme zdárnou grilovací sezónu.

tým Gastro Zlín

 

Sdílejte tento článek:

Fotogalerie